2007年10月8日星期一

庆生会

今天办公室里又有小小的生日会,共有3个十月的寿星,那就是洁莹、建伟和我,谢谢同事们几乎每年都为我庆祝生日,其实从小到大我都很少庆祝生日,尤其是到了这把年纪,每一年生日当天都是静静的度过,晚上会守候在收音机旁听《歌韵传真情》,接收各地听友给我的祝福,对了,今天我就收到西马森美兰听友寄来的生日卡,这些听友真有心,每一年都不忘献给我生日祝福,让我平淡的生日,增添了几许温馨喜乐,感谢所有关爱我的人,最要感激的当然是把我带到这个世界来的---伟大的父母啦!





2 条评论:

Chau Van Toan 说...

李荣德先生,你好。
祝你生日快乐,可能晚了一点。可能你忘了我这个听友。我是来自越南胡志明市的旧听众,名叫文才。
真的有很多话想跟你谈,可是不知道从哪里开始。我打中文电脑又很慢因为平时都没使用。允许我用英文虽然我的英文也不是很好可是打快点。
I just want to say thank RSI Chinese helped me when I listened to RSI about ten years ago. Especially, you Mr. Li Rongde help me a lot in Chinese. Even now I don't use Chinese very much in my work but I very love Chinese.
Now I have been working for 5 years but sometimes I still remember you and RSI. My job now is dealing with a lot of Singapore people but we only use English because this is the international language and it is easy for related persons in company know what we are doing.
My life still keeps quite busy because I am doing an MBA in evening class, working and studing.
I have to stop here now. Hope to have a chance to talk with you later.
I will visit you if I have an opportunity to go to Singapore. Will you do the same if you go to Hochiminh City?

Best wishes,
朱文才。

RSI播音人Off-Mic吐真言 说...

文才听友,很高兴您留言,谢谢您的生日祝福,请电邮到本台邮址好吗?chinese@rsi.com.sg

李荣德~