2009年3月6日星期五

《杂感》

随着我即将在四月初离开这辈子唯一长时间(1981-1988,1993-2009)工作过的地方,加利谷山上的每个角落都会留存在我脑海中,近三十年里见证人事景物的变迁,我想让我最难过的是前后任职的两个单位(电视配音组及新加坡国际广播电台)都已成为历史,当年配音组解散前我已离职,至少我的前同事都获得一笔遣散费,国际台关闭却一点补偿也没有,庆幸的是这两份工作都能让我发挥所长,也让我度过愉快的时光,也因为喜欢用声音演戏,近几年来一直义务帮958城市频道录广播小说及广播剧,接下来若他们还要我帮忙就得给我一点车马费了,要不然谁愿意费时费钱来为一个商业电台做义工呀?这点要求我相信不会太过分吧?再次感谢所有关心我的朋友,我会加油的!!

8 条评论:

匿名 说...

接下来的日子应该不至于太坏吧?祝福你~

匿名 说...

加油哦!!!

匿名 说...

送上我真诚的祝福~

匿名 说...

荣德兄,天无绝人之路,祝福!刘立。

匿名 说...

成住坏空,缘聚缘散;当断不断反受其乱!长期的活在压力与抑郁中,对身心皆有害!这又岂止是不为五斗米折腰的骨气,更是活的健康自在的根本条件!人生每一段旅程的一个终点,正是下一段旅程的起点!衷心的祝福顺逆皆泰然处之,做个勇敢自在的好汉子!杨帆

匿名 说...

Didnt visit yr blog for the past few months. Rather sad that u have choose to quit RCS? or is it TCS? haha

Its quite irritating. RSI was closed because they said there's 95.8fm etc on internet. Listeners can tune in online. BULLSHIT.

Now, they have even removed ALL the radio streaming via internet. Talk abt 'Reversing the car'. TSKTSK.

So now, overseas listeners totally cannot listen to SG radio stations programs.

Right now I am tuning into Korea international radio instead because I forgot to bring radio player to the office

Anyway, I hope that 95.8fm will at least give u some transport allowances, otherwise, there's no chance to listen to yr voice. Maybe u can see if u want to post online for us to listen to yr voice (short story etc).

Take care and all the best!

匿名 说...

i saw ur pictures with Ah Khuan,Chye Ann at Ying Ying's house.Seem like everybody is having fun n joyfull!send my regards to RSI EX-DJ,hope all of u healty,happy n wealthy

匿名 说...

from shao xin,klang.